ridlektionen

vi hade förberedande hoppning, jag hade skrållan! va jätte glad för de faktiskt, hon e fin o rolig.

I början i skritten så var hon jätte seg, vilket hon ofta är i både skritt o trav, så jag hoppade av o tog ett spö, använde de typ 3 ggr o sen slängde jag iväg de :P
sen i traven gick de bättre, sen skulle vi fatta galopp i hörnet över en bom, o då va de några hästar framför skrållan o precis där man skulle fatta galopp så blev skrållan skit pigg o drog upp huvudet o ville inte alls lyssna, så jag la volter o tog tag i henne ordentligt eftersom att jag ska bestämma när hon ska fatta galopp.

Det gick iallafall bra o sen skulle vi en och en galoppera över en bom, o sen lägga volt i över en till bom o sen över en till, de gick bra, hon blev het o jag har märkt att jag faktiskt gör lite fel då, jag får ofta dom skit heta hästarna i ett för långsamt tempo, jag släpper inte efter lika mycket som med dom andra hästarna, och det är inte bra att jag gör det, hästen ska ändå liksom gå framåt i ett normalt tempo.

Men annars gick de bra o Maria tyckte att de såg fint ut, hoppas på att få hoppa henne på lördag, skulle se fram emot de :)


jag o skrållan på privatlektion förut :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0